dimecres, 1 de febrer del 2012

Justícia, llengua i llepaculs

(Encetem un micaco jurídic…

Seguim parlant de jutges i de jutjats, però des d'una altra vessant. El ministre Gallardón va anunciar fa dies reformes en el sistema judicial espanyol i una d'aquestes reformes ens anava dirigit expressament als catalanoparlats :

Notícia Ara

 

Anem al gra, això que vol fer el sr. Gallardón és directament inconstitucional, ja que aquella Constitución de la que tan parlen els espanyolistes i de la que tan presumeixen té dos articles que sovint recorden només de la forma que els interessa :

Artículo 3

1. El castellano es la lengua española oficial del Estado. Todos los españoles tienen el deber de conocerla y el derecho a usarla.

2. Las demás lenguas españolas serán también oficiales en las respectivas Comunidades Autónomas de acuerdo con sus Estatutos.

2. La riqueza de las distintas modalidades lingüísticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección.

Artículo 14

Los españoles son iguales ante la ley, sin que pueda prevalecer discriminación alguna por razón de nacimiento, raza, sexo, religión, opinión o cualquier otra condición o circunstancia personal o social.

Posem al cas que vaig a petar a l'Audiencia Nacional i el jutge em parla en espanyol. Jo no puc demanar cap tipus de traducció perquè com a 'español' des del punt de vista legal estic obligat a conèixer aquella llengua. Ara bé, al mateix lloc on diu que l'haig de conèixer també se m'atorga 'el dret' a utilitzarla… o no. Per tant, jo puc triar no utilitzar-la i utilitzar la meva llengua materna, oficial a la meva CCAA (entre altres) i que, segons mandat Constitucional, ha de ser 'respetada i protegida' per l'Estat.

A més d'això no em poden fer pagar a mi ni a la meva CCAA cap tipus de despesa per utilitzar-la perquè s'estaria anant contra l'article 14 i estaria creant una discriminació per motiu d'idioma davant dels òrgans de justícia respecte un altre ciutadà espanyol de llengua materna espanyola i, de retruc, llur CCAA.

Doncs bé, ara és quan apareix la Generalitat de Dalt i diu que sortirà a vetllar pels meus drets. I què fa ? Fa el següent ...

Notícia Ara

 

... o sigui, renuncia a defensar els meus drets i a canvi col PAGAR per ells !! Sí són els meus drets i estan recollits a la Carta Magna espanyola, perquè coi han de pagar per ells? Perquè no es planten i li diuen al sr. ministre que està pixant fora de test ?

No ho fa per una simple raó: perquè la Generalitat de Dalt d'ara mateix i tot CiU en general ja fa temps que són com un pollastre al que han tallat el cap i va corrent no sé sap ben bé cap a on. Des de la sotragada de les eleccions generals espanyoles que van donar la majoria absoluta al PP i que van fer que els seus vots només serveixin per a donar una nota folklòrica al Congreso tota la seva estratègia s'ha ensorrat i ens han demostrat que no saben fer política més enllà del seu típic mercadeig de vots. CiU no sap plantar-se i no sap negociar des de posicions febles i de seguir així ens esperen anys de claudicacions una rere l'altre, això sí, totes brillantment argumentades, raonades i amb molt de seny de per mig.

CiUno ens serveix, no sap radicalitzar-se, no sap defensar els nostres interessos en aquesta situació i el seu 'independentisme de farol' ja no cola davant d'un PP que sap que té la paella pel mànec. El millor que podria fer ara mateix es plegar.

Pagar per a tenir els mateixos drets que tots els demés tenen... però quina mena de llepaculs sense dignitat tenim de governants ?

Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!

3 comentaris:

Sergi ha dit...

Què preguntes, si la mateixa definició que en fas ja et serveix de resposta. CiU sempre ha volgut manar a Catalunya des d'Espanya. Això no és el que ens agrada a molts, però a jutjar per la gent que els va votar, entenc que a molta gent ja li va bé.

efe ha dit...

Pagar pels drets és l'essència del capitalisme. Així només poden ser d'uns quants.

Carquinyol ha dit...

xexu: Doncs que es presentin a les eleccions per Madrid !

efe: Estan en plena ofensiva per fer passar per caixa a la gent.

Publica un comentari a l'entrada