dimarts, 29 de gener del 2013

Inversions i infraestructures

(Encetem un micaco infraestructural...)

Fa un dies, amb el motiu de l'arribada del TGV a Girona, vaig parlar d'alguns trams del Corredor Mediterrani que encara tenen una única via. Doncs bé, encara hi ha una cosa més a comentar. I és que just al costat d'un d'aquest trams, el de Vandellòs, podem veure la següent imatge si passem en tren per allà …

Túnel a Vandellòs

… si ho mirem amb un servei de mapes (Google Maps, Bing Maps o els mapes d'Apple, que són els que vaig utilitzar) ho podem veure molt millor …

Túnel a Vandellòs - Apple Maps

… podem observar com, quasi paral·lelament a la via del Corredor Mediterrani, hi ha un túnel que travessa la muntanya per la llera d'una futura via encara inexistent de la que poca cosa més podem observar.

Ara bé, si utilitzem el servei de mapes per a veure el recorregut d'aquesta via en obres s'aclareixen alguns interrogants …

Mapa obres TGV a Tarragona

…podem observar com la via en obres (de color blau) parteix dels voltants de l'estació del TGV de Camps de Tarragona (vermell i negre) i connecta amb la línia del TGV (de color vermell) i passa pels voltants de l'aeroport de Reus (de color negre) mentre va cap al sud fins a Hospitalet de l'Infant, travessa la muntanya del túnel abans esmentat i acaba pocs metres després. Vist el recorregut, podríem afirmar que aquestes són part de les obres d'un futur TGV Barcelona-València.

Ara bé, considerant que fa com a mínim tres anys que sé que el túnel està allà, que darrerament no veig pas que es realitzin obres per a la seva continuïtat cap al sud (les observo una vegada al mes), que no serviran per a millorar el pas de les mercaderies i que passa per les zones on el Corredor Mediterrani té una única via… no hagués estat una inversió més intel·ligent utilitzar els diners que s'han gastat en aquestes obres, fins ara no amortitzades, en desdoblar les zones de via única ?

I això per no parlar de totes les inversions que s'estan fent en TGVs d'altres zones que ja es sap que seran deficitàries i no estan incloses en cap plan d'estratègia de la Unió Europea...

Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!

5 comentaris:

Sergi ha dit...

Encara intentes trobar-li un sentit? Per mi només n'hi ha un: blanqueig de diners.

Jordi ha dit...

Vols dir que no és la prolongació de l'autovia nova de quatre carrils (dos per sentit) que acaba justament allà?

Anònim ha dit...

Fer obres amb sentit i coherència? en quin país et penses que vius? xD

El porquet ha dit...

Deu ser que els amants de l'espeleologia han demanat una nova cova (on hi podríem posar els 40 lladres).

Carquinyol ha dit...

Xexu: Jo no sé si és blanqueig de diners, però inutilitat total per invertir en infraestructures si que ho sembla.

Jordi: Si t'hi fixes el trajecte que et comento surt i va a parar a línies de ferrocarril, no té cap tipus d'entrada i sortida (com seria en el cas de les autovies) i les curves sempre són molt obertes

pons007: ja, si és que un s'il·lussiona i mira...

el porquet: al costat d'una central nuclear segur que s'ho passen d'allò més bé !! ;)

Publica un comentari a l'entrada