Quan jo era xiquet sentir parlar de lladres de trens era transportar-te a temps del Far West, amb un grapat de cowboys amb un mocador lligat a la part baixa del rostre cavalcant i foten trets al costat d'un tren de vapor enmig de praderes mig desèrtiques plenes de pols i cactus. Però el temps canvien i ara els trens es roben des dels despatxos per part de senyors amb corbata que no es conformen només en emportar-se en que va dins dels trens, sinó el tren sencer... i la via i tot !
La setmana passa el secretari valencià d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori Josep Vicent Boira denunciava que la connexió entre les estacions madrilenyes d'Atocha i Chamartín es pagaven amb els fons que la UE destinava al Corredor Mediterrani. I com podia ser això?
Fa anys la UE va definir el Corredor Mediterrani com un dels eixos fonamentals, davant de l'oposició del Gobierno Español (amb la ajuda del PSOE). I què ha passat ara? Doncs que el Gobierno Español ha ‘redefinit' el seu traçat i l'ha fet passat en part per... Madrid, tal com demostra aquest document on queda ben clar que s'ha inclòs la connexió Madrid-Algeciras en el Corredor Mediterrani amb el qual resulta que, a Espanya, el Corredor Mediterrani passa alhora per la costa mediterrània pel mig de la península... i ja sabem tots on es gasten a Espanya els calers quan passen aquestes coses. Per cert, per si no estàveu ja prou enfadats que sapigueu que la connexió de l'aeroport de Barajas amb l'AVE també es pagarà amb aquests diners.
Mentrestant, al Corredor Mediterrani de debò seguim amb zones de via única, amb zero plans d'ampliació i amb una execució de les obres d'Adif a Catalunya del 26,8% de les pressupostades (a Madrid és d'un 77%). El tema és tan greu que els empresaris valencians i catalans s'estan organitzant per reivindicar la seva construcció i a ells s'afegeixen també empresaris andalusos i murcians.
I és que, tot i que sembla increïble, el tema pot ser encara més greu, ja que hi ha gent que afirma que el famós tram Madrid-Algeciras és de fet inadequat per les mercaderies, bàsicament per l'orografia del terreny (que faria limitar massa la llargada dels trens de mercaderia) com pel negoci bàsic del mateix port d'Algeciras, que és més un port de transbord entre vaixells que un port de descàrrega. Així les coses, un pot arribar a sospitar que la utilització que faria el Gobierno Español d'aquesta connexió seria únicament per desviar els fons pels seus propis interessos i per bloquejar aquells que políticament no els interessen. El resultat? Inflar la capital i seguir deixant la indústria de gran part de l'Estat sense infraestructures competitives.
Recordeu allò del 'Espanya ens roba' ? Doncs poques vegades s'ha vist de forma tan clara.
1 comentari:
Té lògica, si el plat típic de Madrid es l’entrepà de calamars necessitaran una connexió ràpida cap al mar, no? Faig broma per no plorar...
Publica un comentari a l'entrada