Avui pensava fer un apunt típic de repàs d'aquest 2010 que acaba... però no serà així. I tot perquè el passat dia 29, mentre estàvem la meva dona i jo mirant tranquilement un episodi de Ghost Whisperer en Micaquet va decidir venir a aquest món. Quatre hores i mitja després en Carquinyol tenia als seus braços un Micaquet de 2,4 kg de pes i 45 cm de llarg. Tan la mare com el nadó estan bé, en Carquinyol segueix sent un grapat de nervis. De part de tots tres, desitgem que tingueu un Feliç 2011 !!
divendres, 31 de desembre del 2010
dimarts, 28 de desembre del 2010
La Batalla de Barcelona
El passat dia 22 va caure a Barcelona part de la grossa de la loteria de Nadal. Al mateix temps el Tribunal Supremo espanyol va decidir que amb això no hi havia hagut prou i va decidir que, aprofitant l'ocasió, també havia de caure una nova patacada a la sobinaria del Principat, en concret sobre un dels temes que sempre s'ha considerat intocable: la llengua a l'escola.
Molt s'ha escrit i molt s'ha comentat sobre aquest tema, però potser ens haurien d'anar uns trenta anys en rere per a repassar una història coneguda però massa sovint oblidada: la Batalla de València. I és que en aquell conflicte identitari i lingüístic va ser l'inici d'una guerra originada pel nacionalisme espanyol més ranci que, orfe ja de la protecció i de la seguretat que li oferia el franquisme, cercava mitjans per acabar amb els sentiments nacionals de les altres nacions de l'Estat atacant-les de forma més o menys subtil des de diversos fronts (cultural, lingüístic, de símbols...) amb la intenció d'aconseguir la homogeneitat d'una Estat Castellà anomenat España.
Caldria tenir molt present que aquella batalla, per molt que alguns ens vulguin fer creure el contrari, la vam perdre. I les conseqüències de la derrota són força evidents: a hores d'ara a molts indrets la nostra llengua apareix dividida en dues llengües diferents; a la ciutat de València la presencià pública del català/valencià és merament testimonial, tret de les honroses excepcions que conformen aquelles persones i aquells grups i associacions que treballen en llur defensa; a les escoles del País Valencià existeixen 'oficialment' dues línies lingüístiques, tot i que en la realitat cada cop menys nens poden estudiar en català (i sobre això el Tribunal Supremo espanyol no ha dit ni piu) i, tot i així, segueixen havent denúncies respecte a no poder estudiar en castellà; l'ús social i el prestigi del valencià/català arreu del País Valencià cada any disminueix perillosament...
I tot i això hi ha persones i col·lectius que ens van voler fer creure que allò era un cas particular i que no ens afectava gens... Doncs bé, això és mentira i ja farien prou bé de tenir-ho present perquè sinó acabarem igual. Lamentablement sembla ser que els nostres dirigents això encara no ho veuen.
Primer va ser la Batalla de València, ara és temps de la Batalla de Barcelona.
Nota Innocent: Hi ha notícies que no són innocentades però que bé que ho semblen...
... realment, jo a qui aplicaria aquests contractes és a tots aquells que voten al PP i als Siutadanos ...
... això més que una innocentada era una notícia anunciada !! I realment és vergonyós saber que durant anys i anys no trobaven cap jutge que volgués jutjar a aquest pocavergonya !!
Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!
dijous, 23 de desembre del 2010
El Mal Caçador

Aquests darrers dies l'actualitat ofereix un bon grapat de temes dels quals parlar al bloc, tot i que la feina del dia a dia no m'ho permet fer-ho puix a una activitat laboral superior a la normal s'han sumat tots els preparatius per a l'arribada al món d'en Micaquet, per no parlar d'aquelles activitats tradicionals que toquen fer per aquesta època de l'any. I és que estem en dates de tradicions: el tradicional turró, el tradicional cava, les tradicionals nadales, els tradicionals regals, el tradicional pessebre, el tradicional tió... i la tradicional llegenda nadalenca del Badiu dels Micacos que explica que dins de la foscor trencada per millers de bombetes de colors de les nits nadalenques us podeu trobar coses diferents al Pare Noël.
I per continuar amb les tradicions avui us explicaré una de les llegendes més tradicionals del nostre poble: la llegenda del Mal Caçador. Potser no ho sabeu, però entre els caçadors existeix la creença de que caçar des de les matines del dia de la Nit de Nadal fins al dia de Sant Esteve és sacríleg i aquell que ho faci restarà maleït. Explica la llegenda que existia un caçador empedreït que estava obsessionat per caçar una llebre blanca molt grossa, però tot i que ho havia intentat moltes vegades mai la va poder obtenir.
Amb aquesta obsessió dins del seu cap l’home va assistir, a contracor, a la Missa del Gall. Va romandre tot just a la porta del temple per tal de posar-se de nou a la caça tant d'aquella peça que no aconseguia treure's del cap tan bon punt acabés la cerimonia... i tot d’una va passar entre els seus peus la llebre blanca que tan perseguia. Sense recordar-se d’on estava, li va engegar un tret just quan el capellà celebrava l’elevació de l’Eucaristia i immediatament va ser elevat pels aires amb tota la seva gossera i condemnat per la justícia celestial a haver de caçar durant tota l’eternitat.
Explica la tradició que se’l pot veure voltar contínuament seguit d’un allau de gossos que sense repòs li segueixen lladrugant. En la seva interminable volta pel món cada set anys se’l veu passar per casa nostra en forma de ventada perillosa i esgarrifosa, ja que generalment passa acompanyat d’un temps fred i tempestuós... com el que estem patint aquest dies ! I és just durant la Nit de Nadal quan és més probable trobar-se’l si volteu per despoblat. Guarde-ho-vos d’aventurar-vos per indrets solitaris en aquella data, ja que asseguren que és molt perillós trobar-s’ho.
D’esglésies on s’assegura que va succeir aquest fet n’ha un munt, com ara la de Montserrat, la de Poblet o la de Santes Creus, però la tradició barcelonina fixa la petita ermita romànica de Santa Eulàlia Provençana, avui en dia en terres de l’Hospitalet de Llobregat, com el lloc on el Mal Caçador va començar el seu interminable passeig etern.
Nota Personal : Us desitjo de tot cor un Bon Nadal i unes Bones Festes !!

divendres, 3 de desembre del 2010
dimecres, 1 de desembre del 2010
Donde dije digo...
No han passat ni 48 hores de conèixer els resultats de les eleccions, els 'xists' d'en Montilla encara s'escolten pel Palau de la Generalitat de Dalt i els guanyadors encara ni s'han repartit els despatxos i ja ens venen amb això ...
... resumint-ho..., que si durant la pre i la campanya no s'han cansat de prometre'ns un concert econòmic d'aquest estil ...
... ara ja ens diuen que ells miraran de demanar i d'aconseguir una cosa més aviat així ...
... en poques paraules, "Mas de lo mismo" !!
Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!
dimarts, 30 de novembre del 2010
Números i motius
Si una cosa bona té la política és que, al final, tot es redueix a números. Així que per molt que et vulguin entabanar o engalanar les coses, si t'hi fixes una mica pots veure clarament que ha passat. Per tant, val la pena mirar els números claus de la jornada d'ahir per mirar de fer quatre operacions força simples...
... i veure el fonamental: uns partits guanyen votants i altres els perden. En concret, de la banda guanyadora està CiU que obté +262.254 vots (+28%), el PP amb +67.797 (+21%), C's amb +15.985 (+18%) i SI amb +102.197 (+100%). La banda perdedora està composada per tres partits: PSOEc amb -225.812 (-28%), ICV amb -52.708 (-19%) i Esquerra amb -198.309 (-48%).
Però tot això és només aritmètica, el més divertit de tot es provar de trobar els perquès dels números. Jo aposto pel següent :
· Esquerra s'havia ficat en un segon tripartit oferint una mena d'independentisme aigualit que ha mantingut fins i tot durant la campanya electoral amb l'objectiu, sembla ser, d'atreure electors del PSOE. Una baixada del -48% dels seus vots demostra que no només no ho ha aconseguit sinó que ha perdut part del seus votants. Quan un partit és declara independentista ha de saber que hi ha unes quantes coses que els seus votants no li perdonaran mai, i Esquerra les ha superades amb escreix. A més, qualsevol habitant d'un barri de la corona metropolitana li podria haver explicat que per a molts votants del PSOEcEsquerra no seria ara mateix alternativa. Sembla mentida que aquestes dues coses tan obvies no les hagin vist a venir. A on han anat els seus vots: Uns quants a ajudar als del SI, uns altres al forat negre del Reagrupament i uns altres a CiU. A aquests darrers realment se'ls hauria d'explicar que demanar-li la independència aCiU és com demanar-li al PP una república islàmica.
· PSOEc ha vist com part del seu electorat els ha abandonat per la nefasta gestió que ha realitzat de la crisi el PSOEc, les reiterades promeses trencades per part del govern del PSOE i el compartir elements amb elements no desitjables (llegiu Esquerra). Això ha fet que, segurament, uns vots s'escapessin cap a CiU (els dels sectors més C), altres cap el PP (els dels sectors més E) i altres cap a C's (els dels sectors que es diuen C però que en el fons són E).
· ICV viu en un món paral·lel on els efectes es noten però menys, com estan però sense estar noten poc els canvis i es fan notar poc. I com realment no tenen gaires partits en el seu espai (que encara no entenc ben bé quin és) segueixen més o menys igual, és el que passa quan mires de fer poques coses i no agafar gaires responsabilitats, que no pateixes gaire desgast.
· PP només ha hagut de crear una mica de polèmica en el tema de moda (tot i que de poc els de PxC li donen un disguts) i esperar tranquilament els fruits del desencert socialista deixant ben clar que el que votem aquí només serveix com a preparació de quan es voti per a Madrid, lloc on per cert és el primer on han anat per a celebrar els seus bons resultats. Si els resultats no haguessin estat com a ells els hagués agradat segurament haguessin portat les eleccions al Constitucional.
· C's ja poden estar ben contents que es mantenen com estan, perquè, per molt que diguin, haver repetit més o menys els mateixos resultats ara que disposaven de mitjans i minuts als medis de comunicació és per començar-se a preocupar.
· SI l'ha passat una mica com al PP però a l'altra extrem, només li ha calgut oferir una mica de radicalitat a aquells independentistes desencantats d'Esquerra. Ha sabut oferir-los allò que volien i ha obtingut un resultat força bo, ara només cal esperar que l'utilitzi amb saviesa.
· CiU ha jugat a oferir una imatge de moderació i de tranquil·litat més orientada, penso, cap a fora del Principat que no pas cap a dintre. Aquí sabien que després del desastre de l'Estatut (desastre on per cert ha participat) i de la feblesa i ineptitud del tripartit en gestionar la crisi molt malament ho havien de fer per no obtenir un gran resultat. I no ho han fet, han jugat la seva carta d'ambigüetat calculada en tots els camps (tan social com nacional) i els ha sortit d'allò més bé la jugada.
I bé, ara ja tenim nous governants que ens han de portar allò que ens han promès. Tot i això jo segueixo sense veure-ho clar, i potser seré pesat però de 'CiU no em refiu' i penso que d'aquí quatre anys l'únic concert econòmic que veurem serà el del Palau de la Música. I digueu-me mal pensat, però en un exercici de premonició tinc la sensació de que les estel·lades al voltant del sr. Mas les deixarem de veure de sobte mentre el govern de CiU començarà el seu mandat fen-nos saber reiteradament el malament que ha deixat la Generalitat de Dalt el tripartit i la buidor existent a la seva caixa (més o menys com ha fet en Rosell al Barça) mentre es dedica a no cercar aliats visibles ni estables més o menys diguem-ne fins el 2012...
Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!
divendres, 26 de novembre del 2010
Depenem de tu
Diumenge els principantins votem de nou. Confesso que cap dels candidats aconsegueix il·lusionar-me, de fet els trobo força mediocres, no n'hi ha cap que m'acabi de fer el pes, I tot i això, és absolutament imprescindible que aquells que volem que la nostra terra pugui decidir per ella mateixa el que fer anem a votar. El motiu? Diversos, però deixeu-me explicar-vos una petita història.
Dimecres passat va aparèixer la notícia de que una colla de brètols va destrossar una carpa electoral dels Siutadanos. Al conèixer els fets el sr. Albert Rivera va demanar a la resta de partits que 'tanquessin files' amb ells contra la violència. Un gest habitual en aquest tipus de casos, que trobo del tot lògic i fins i tot trobo bé, ja que sóc un ferm partidari de la no-violència. Ara bé, també sóc un ferm partidari de la coherència i de que tothom jugui amb les mateixes regles. I això, amics meus, a l'Estat Espanyol no passa, i no cal anar gaire lluny per veure-ho.
Dos dies abans del 'Siutadanos incident' va passar un fet similar a València, en concret al barri de Benimaclet, més concretament al Centre Social Terra, punt de trobada l'esquerra independentista. Cap a les 21:30 hores van entrar al local una quinzena de skins neonazis militants del partit polític España 2000 amenaçant a la gent que es trobava al local. I no us penseu pas que eren amenaces 'indeterminades', sinó coses ben concretes com ara "¡Tu! !!Como me aguantes la mirada 2 segundos más, te mato!!, te clavo un cuchillo en el corazon, y ¡te mato!". I el més curiós de tot és que quan finalment va arribar la policia espanyola es van posar a... examinar el local per veure si complia la normativa i a identificar a la gent que s'havia apropat avisada pels que estaven sent amenaçats !! Podeu llegir el que va passar de forma detallada en aquesta magnífica entrada del bloc de Gemma Pasqual i Escrivà, val la pena fer-ho. Com també val la pena saber que no ha estat pas la primera vegada que això ha passat.
Coneixíeu aquests fets ? Han aparegut en algun mitjà de comunicació seriós? Han fet els diferents partits polítics, com ara Siutadanos, el PP o el PSOE condemna dels fets? Ho han fet mai? Perquè no s'aplica la Ley de Partidos aquella que en teoria, prohibeix partits que exaltin la xenofòbia i utilitzin la violència com fa España 2000 ? I perquè també no se'ls aplica als que no condemnen aquesta violència? I el més important de tot: perquè nosaltres sempre hem de condemnar qualsevol incident per petit que sigui i ells es permeten el dret d'escollir els que condemnen ?
Diguem-ho clar i català i sense victimismes: no juguem amb les mateixes regles. I com no juguem amb les mateixes regles hem de tenir molta cura dels nostres moviments. Per això cal tenir en clar que tots aquells que ens sentim independentistes hem de fer el possible per evitar que al Principat passi el que està passant al País Valencià, i per tant, hem d'evitar que els espanyolistes guanyin pes. Recordem qui són els nostres adversaris clarament :
· Els Siutadanos, aquesta gent que ens demonitza perquè volem fer una cosa tan terrible com parlar *la nostra llengua a casa nostra*. Sempre estan amb el conflicte lingüístic a la boca quan el veritable conflicte lingüístic que tenim per aquí l'originen aquells que no volen aprendre la nostra llengua per a que cadascú de nosaltres tingui realment el dret a decidir en quina llengua vol parlar.
· el PP, aquesta gent que està desitjant fer aquí el que està fent al País Basc, a Navarra o al País Valencià.
· el PSoeC, aquests que diuen que defenen els interessos catalans a Madrid i que acaben defenent els interessos espanyols a Barcelona... i cal recordar que si TV3 s'està deixant de veure al País Valencià és culpa bàsicament d'en Montilla quan va ser Ministre d'Industria que va mentir vilment a la gent d'ACPV.
Així que tot i que potser no us agrada el que ha fet Esquerra, o no us convenç la gent de Solidaritat, o no veieu clar a la gent de Reagrupament... cal que trieu el que menys us desagradi i voteu-li, voteu clarament a un dels partits que defensen d'una forma o d'una altra la nostra terra d'una forma directa per a que siguem els catalans els que puguem dir que s'ha de fer al nostre país i com s'ha de fer.
I em deixo fora expressament ICV i CiU, que sens dubte tenen independentistes en les serves formacions, però no pas en les seves direccions. ICV perquè... bé, no és que estigui a favor, ni en contra, és com aliè una mica a tot i estan com en un altre món fora de temps i d'espai. I CiU... bé, 'de CiU no em refiu'. De fet no em refiu per diverses coses i com a mostra un detall: Et refiaries d'aquella gent que diu clarament que no és independentista i després es dedica a ensenyar estelada en tots els mítings per veure si arrepleguen cap vot despistat? Jo no. Coses de la coherència que he esmentat abans... si en aquest detallets ja són incoherents no vull pensar en d'altres...
Encara tenim l'oportunitat d'evitar mals majors, tot depèn de nosaltres. Si no ho acabes de veure-ho clar, mira al sud i reflexiona... és això el que vols ?
Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!
dimecres, 24 de novembre del 2010
La maté porque era mía
Fa un temps una notícia va sacsejar el món informàtic: Oracle comprava Sun. Us faig cinc cèntims per si no coneixeu aquest món: Oracle és qui realitza els sistemes de bases de dades més utilitzats a nivell empresarial i Sun, per la seva part, era propietària, entre altres coses, de productes molt popular com ara el llenguatge Java, la suite OpenOffice i MySQL, la base de dades més utilitzada per a desenvolupar projectes web. Mentre Sun col·laborava amb nombrosos projectes de software lliure, Oracle és més restrictiva amb els seus productes, cosa que fa que si bé el llenguatge Java sembla tenir el futur assegurat (tot i que els desenvolupadors temen possibles modificacions) en canvi OpenOffice i MySQL tenen un futur bastant més negre davant seu. De fet, molts pensen que Oracle s'ha fet amb aquest productes per 'deixar-los morir', tècnica aquesta que, encara que no ho sembli, coneixem perfectament bé al nostre territori en un dels aspectes més delicats de la nostra societat: la llengua.
Corrien els temps de l'anomenada 'Transición' quan per terres valencianes va sorgir un moviment regionalista espanyol que va mirar de trencar qualsevol contacte amb els moviments catalanistes del Principat mitjançant l'apropiació dels símbols representatius dels valencians amb l'excusa de defensar-los dels "catalans". Amb el pas del temps, un dels dos partits espanyolistes per excel·lència va incorporar dins de la seva ideologia aquests plantejaments, va fer seus aquests símbols i va absorbir a bona part d'aquests regionalistes. Realment aquest partit espanyolista no volia per a res aquests símbols, doncs ja tenia els seus propis, que eren els de la nació espanyola, però els hi eren molt útils per a dos motius: el primer per evitar que les perilloses idees catalanistes arrelessin en territori valencià i el segon per anar arraconant i traient-li importància als símbols propis de la terra i així, poc a poc, eliminar qualsevol sentiment nacional diferent a l'espanyol d'allà. O sigui, parlant clar, els populars han aconseguit fer-se seva la llengua al País Valencià i ara la volen matar.
D'aquesta forma s'ha arribat a aspectes tan surrealistes com que els majors defensors de la 'llengua valenciana' facin llur defensa i llurs argumentacions en castellà. I és dins d'aquest surrealisme lingüístic i cultural que viu el País Valencià on trobem el darrer episodi del que podríem anomenar 'Batalla Freda de València' i que ha ocorregut a Elx. I és que resulta que a Elx l'Institut Municipal de Cultura i l'associació El Tempir faran una campanya per promoure la llengua anomenada 'Fes Teu el Valencià' que subvencionarà la Generalitat... de Dalt !
Com no podia ser d'una altra manera al PP d'allà això no l'ha caigut molt bé, i ja ha declarat que es vol "dinamitar la identidad valenciana a través de una campaña encubierta financiada por el tripartito catalán". O sigui, als teòrics defensors de la llengua els hi sembla molt malament que vingui un altre a fer la feina que han de fer ells, vaja, que ni mengen ni deixen menjar, com bé explica de forma clara i contundent l'amic Cucarella en el seu apunt 'El PPerro del hortelano' que recomano llegir.
I ara que estem en període electoral al Principat hauríem de veure aquestes coses i tenir molt clar el perill que correm si els partits espanyolistes comencen a agafar volada al Principat, perquè per molt que ens imaginem que faran no està de més mirar cap al sud i "veure'ls el llautó".
Nota Subvencionadora: Segurament a molts blavers del nord els hi semblarà molt malament que els diners que paguem els principantins vagin a parar a unes altres 'comunidades autónomas'. A mi no, a mi em sembla perfecte que part de la quota dedicada a promoure la cultura es dediqui a defensar-la allà on estigui en perill. Realment trobo més escandalós dedicar aquests diners a muntar 'Ferias de Abril' o subvencionar curses de braus.
Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!
dijous, 18 de novembre del 2010
Errades informàtiques
La principal aportació que ha fet la informàtica a la vida moderna no ha estat el permetre l'accés a la informació des de tot arreu a tota hora ni la de proporcionar mecanismes per treballar i emmagatzemar tot tipus de documents, la principal aportació ha estat el crear l'excusa perfecta: "l'errada informàtica". A qui de nosaltres no l'han justificat mai cap cosa dient-li "és un problema informàtic" ? S'hauria de fer un estudi per avaluar quin impacte ha tingut "l'errada informàtica" al PIB dels diferents estats, ja que ha estalviat un munt de recursos i de temps en un camp d'investigació tan delicat com és la recerca d'excuses creïbles.
La darrera utilització d'aquesta excusa ens obre un nou camp d'aplicació de l'excusa per excel·lència del segle XX: la política. Ara resulta que, segons el PP, la culpa de que l'avatar de la srta. Alicia Camacho disparés contra immigrants il·legals ha estat d'una errada tècnica de l'empresa informàtica que va desenvolupar el videojoc... ja... com si als programadors (i dissenyadors gràfics i resta de gent implicada) ens encantés dedicar-hi hores per a realitzar coses que els clients no ens han demanat i no ens pagaran !!
Però el més divertit de tot això és que hom ha pogut llegir molt de la polèmica generada pel fet de que, al joc, l'Alicia Croftes dediqués a disparar als immigrants il·legals. Aquest ha estat l'origen de la polèmica, i aquest ha estat el motiu de que el PP retirés el videojoc per a modificar-lo... però hi ha un detall més a comentar, un petit detall que, com sempre, sembla que només hem vist per aquestes contrades: l'Alicia Croft 'també' dispara a independentistes ! I això, que es sàpiga, el PP no ho pensa modificar pas, segurament ho veuen normal... i com ells mots mitjans de comunicació que, o bé han fet un petit comentari de la qüestió, o ni tan sols ho han explicat.
No puc deixar d'estar més d'acord amb l'article que ha escrit en Vicent Partal sobre el tema i subscric totalment les seves paraules : "Si, el joc en qüestió, l'haguessen fet la JNC, i no dic les JERC o la CUP o el partit de Laporta, i s'atacassen banderes espanyoles, és possible que l'Audiència Nacional ja se n'hauria ocupat i l'escàndol i la tergiversació política haurien estat colossals". Només cal veure la repercussió d'allò que va dir en Puigcercós sobre Andalusia i veure com ja el volen portar als tribunals.
És en aquest punt que no puc deixar de pensar en una certa llei que existeix a l'Estat i que té com a objectiu principal "Impedir que un partit polític pugui, de forma reiterada i greu, atemptar contra aquest règim democràtic de llibertats, justificar el racisme i la xenofòbia o donar suport políticament la violència i les activitats de les bandes terroristes.".
Al llegir aquesta descripció, no us venen al cap de seguida noms com ara Partido Popular, Plataforma Por Cataluña, España 2000 o Coalición Valenciana? Com és que a tota aquesta gent no se li ha aplicat la Ley de Partidos? Com és que cap dels 'nostres' partits i representants polítics no ho ha denunciat ?
Realment si estem com estem és, sobretot, culpa nostra.
Nota paellística : Una de les reaccions més curioses al videojoc del PP l'he llegit al diari Levante-EMV: "El PP catalán hace suya la paella", per denotar com la Generalitat de Baix no ha dit ni piu sobre aquest fet quan no deixa de protestar cada vegada que hom parlar del nom de la llengua o d'altres signes culturals del País Valencià dins de l'àmbit cultural català. Dels comentaris de la notícia m'agradaria destacar aquest "Que Alícia dispare contra els immigrants, passe. Però que equipare la paella amb la botifarra, açò ja deuria mobilitzar Paquito i tots els peperos." Evidentment, gairebé ningú s'ha estranyat de que disparin a independentistes.
Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!