dimarts, 22 de setembre del 2009

Les foscors d'un túnel


(Encetem un micaco infraestructural...)Conreria

La Conreria és una zona més o menys muntanyosa situada entre els municipis de Badalona, Sant Fost de Capsentelles i Tiana, un dels llocs típics a on els badalonins anaven d'excursió, a fer fontades o a dinar en algun dels restaurants de la zona. Ben bé es podria dir que la Conreria és a Badalona el que és Collserola a Barcelona, amb la diferència de que la Conreria està força més degradada que el parc forestal barceloní, sobretot degut a les nombroses urbanitzacions que han modificat força l'original paisatge boscós de la zona.

Vista aèria Conreria

Físicament la Conreria s'emmarca dins de la Serralada de Marina, que forma part de la Serralada Litoral. La Serralada Litoral és un conjunt de muntanyes i turons de no gaire altitud (com a molt arriben a 600 metres) que separa el Vallès Oriental del Maresme i del Barcelonès Nord. Tot i no ser gaire alta, aquesta serralada, per la seva proximitat a la costa i a la plana del Vallès, té nombrosos miradors naturals amb una vista d'allò més espectacular. Alhora, també dificulta la comunicació terrestre entre aquestes comarques. De fet, entre el Barcelonès Nord i Mataró només hi ha tres carreteres que comuniquen la zona costanera amb el Vallès, totes elles carreteres de semi-muntanya, amb dos carrils i força revolts: la carretera de la Vallesana (Badalona a Montcada i Reixach), la carretera de la Conreria (Badalona-Tiana a Mollet del Vallès) i la carretera d'Alella (Masnou-Alella a Granollers). Hem d'anar fins a Mataró-Argentona per a trobar-nos la primera via ràpida: la C-60, entre Mataró i Granollers. Aquestes vies les he marcat (aproximadament) a la següent imatge amb color vermell. I també he marcat una de color blau de la que us parlaré tot seguit.

Comunicacions Maresme-Sud

Aquesta via de color blau és el futur túnel que es vol construir a La Conreria. Un túnel que té com objectiu, diuen, millorar les comunicacions entre el Maresme Sud i el Vallès i que té, com a gran característica, que el volen fer de peatge "per evitar que es col·lapsi". I bé, penso jo que aquestes qüestions són una mica fosques, o sigui, que no estan gaire clares... per exemple, això de la millora de les comunicacions entre el Maresme Sud i el Vallès no l'acabo de veure clar. No es pot negar que s'evita camí, però.... no seria molt millor fer un túnel similar a la carretera Masnou-Granollers, ja que es situa més o menys al centre del Maresme-Sud? Ho dic més que res perquè el túnel de La Conreria sembla més projectat com a entrada alternativa a Barcelona des del Vallès Oriental que no pas com a una via de comunicació del Barcelonès-Nord i Maresme-Sud amb el Vallès, ja que la seva situació és "massa al sud". En tot cas, i com a entrada a Barcelona, potser tampoc ajudarà gaire, ja que, segurament, el que farà serà traspassar els col·lapses de la C-33 i de la AP-7 al Nus de la Trinitat a la B-20 direcció... Nus de la Trinitat. I és que, en aquest cas, la paraula "nus" està d'allò més que justificada! Tot això deixant de banda aspectes d'impacte ambiental que no puc tractar perquè els desconec totalment.

Però el que ja em sembla còmic és la idea de fer-ho de peatge per a "regular el trànsit" ! Molt bona idea aquesta! És més, penso que l'haurien de desenvolupar més... segur que amb peatges de 1000 euros cada 80 km s'obtindria una fluïdesa excepcional a tota la xarxa viària del Principat! Realment, sembla una mica ridícul fer una obra que saps que no resoldrà el problema que justifica la seva construcció. Si creuen això, perquè no modifiquen el projecte? I és que és realment molest veure com fins i tot l'alcalde de Badalona ho justifica, dient que comportarà molts avantatges i que serà un peatge tou, tot i que segurament qui ho hagi d'utilitzar dues vegades al dia sis vegades a la setmana no el trobarà tan tou. D'altres fan servir l'explicació de moda avui dia i justifiquen el peatge dient que la crisi econòmica obliga a replantejar els projectes per no tenir problemes de finançament... ah amic, amb el finançament ens hem topat! Aquí tenim un clar i pràctic exemple del perquè és tan important el finançament.

Potser no hi ha crisi a la resta de l'Estat? Potser a la resta de l'Estat fan petits túnels o carreteres metropolitanes de pagament? Perquè aquí hem de pagar les obres més d'un cop, la primera amb els nostres impostos i la segona cada vegada que els utilitzem? No eren aquests que manen ara a la Generalitat de Dalt els que volien acabar amb els peatges perquè era injust pels principantins? Perquè, aleshores, en volen crear de nous? I el que és més important... tot i tenir els diners per a fer-ho, és una bona inversió construir-lo si ja pensen que serà del tot insuficient? Perquè cal deixar una cosa ben clara, els culpables de que no tinguem prou diners per a les infraestructures del Principat potser estan a Madrid, però els culpables de no invertir amb senys aquests diners estan a Barcelona, no ho oblidem.

Encara que, realment, el que penso és que els hi caldria un canvi de mentalitat. Tenen por a que se'ls col·lapsi de cotxes el túnel? Això té una solució fàcil... fes un túnel de ferrocarril i aposta per un transport públic de qualitat!. Amb una aposta així repartida per arreu del Principat, segur que s'aconseguiria desembussar les carreteres. Ara bé, és realment això el que volen aconseguir?



Nota Trista: Es deia Jara. Quan corria cap a tu era com un si un brau vingués a fer-te festes. Era d'allò més juganera i sempre estava darrera teu per a que li gratessis la panxa. Però, com passa habitualment, el temps no es para per ningú, i ella no va ser una excepció. El temps en aquesta roca flotant al mig del buit se li va acabar la setmana passada i va marxar per a continuar perseguint gats allà on sigui que vegin a parar les ànimes bones com la seva. Aquí la trobem a faltar.

Jara

Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!

5 comentaris:

Rita ha dit...

Amb tota aquesta argumentació que ens dones, només es pot pensar que o són molt inútils els responsables d'aquest projecte o molt espabilats i hi ha coses que ens perdem.

Que maca que era la Jara! :-)

Dan ha dit...

De peatge per evitar que es col·lapsi. Quin raonament més genial. Tot seguit l'aplicaran també a les urgències dels hospitals. Seran de pagament també per evitar que es col·lapsin?
Que ens fotin fa ràbia, però que ens prenguin per ximples es fer-ne un gra massa!

Anònim ha dit...

Per l'edat vaig ser dels afortunats que vaig poder disfrutrar del paisatge de la Conreria quan no hi havia estat "violada" pels comerciants d'aigua de somnis. És dolorós veure com el nostre país s'ha anat degradant i el més penós és que la població només és testimoni d'un mal ús del que és un Bé Comú

La pèrdua d'aquests companys que designem com animals, és una pèrdua molt dolorosa, ells són la mostra de la veritat de l'existència, nosaltres els humans som la mostra de la realitat "el món", que cadascú reflexioni acuradament sobre el valuós de l'existència i el superflu dels desitjos.
Una abraçada amic Carq.

AhSe ha dit...

Que descansi en pau.

Carquinyol ha dit...

Rita: Jo prefereixo pensar que inútils no són, però m'agradaria que ho expliquessin *tot*... sóc així d'innocent !!

Dan: Això mateix penso jo !!

Jordi Mas i Manjon: Realment tenim molts indrets que, cuida'ts, esdevendrien joies per a tothom.

AhSe: Moltes gràcies companya.

Publica un comentari a l'entrada