dijous, 21 de maig del 2015

La ciutat sota les gavines

(Encetem un micaco electoral…)

Després d'haver passat quatre anys sota un govern municipal del PP a la meva ciutat m'agradaria fer unes quantes reflexions abans de les municipals.

Comencem per l'important. Quins canvis he vist a la ciutat? Doncs ben pocs, la veritat. La ciutat segueix igual de bruta que fa quatre anys i la gent segueix igual d'incívica que fa quatre anys. En aquest aspecte el 'Limpiando Badalona' del PP bàsicament puc dir que no ha funcionat. Coses noves a la ciutat? Han canviat algunes línies d'autobusos i han inaugurat un parell d'estàtues, una a Manolo Escobar i una altra al mico del Anís del Mono. Balanç? Continuisme pur i dur, tot i la forta propaganda que ens vol convèncer del contrari. 'Badalona ciutat de primera' diuen, però en aquesta Badalona 'ciutat de primera' i tercera ciutat en població de Catalunya els dissabtes tardes i els festius seguim sense tenir ni un pediatra d'urgència dins del nucli urbà. Exactament igual a fa quatre anys. Toca seguir anant a la muntanya, a Can Ruti, tot i tenir un Hospital Municipal en el centre.

Més percepcions. Al començament de mandat el comerç del centre feia pena i el del centre comercial Màgic també, ara darrerament s'ha activat i hi ha nous comerços. Que això sigui gràcies a les gestions de l'ajuntament o a la influència de l'ambient econòmic general ho deixo a interpretació de cadascú, ara bé, dir que el tancament era conseqüència de l'economia i la reactivació és gràcies a l'ajuntament és fer trampa. Directament.

Percepcions personals. Fa uns sis anys tenia dos arbres enormes davant de casa que em feian ombra i em protegien del fort sol de l'estiu. Van fer les remodelacions del TRAM i els dos arbres es van tallar i es van substituir per dos de més petits. Ara no hi tinc cap, entre els vàndals i la mala feina feta pels de jardins cada vegada que han hagut d'aixecar un dels arbres quan es queia amb fortes ventades m'han deixat sense cap. Però ei!, em diu la responsable que potser més endavant tinc sort i me'ls planten...

Gestió política i imatge. Cal explicar alguna cosa? El PP ha espremut la meva ciutat per fer-se veure a Catalunya i el batlle ha espremut el tema de la immigració per aparèixer als mitjans. No deixa de ser curiós que en una ciutat on la majoria de població és immigrant tingui èxit un discurs anti-immigració. Curiositat: Heu escoltat mai a l'Albiol fer declaracions contra la comunitat xinesa? Potser té a veure que la zona industrial sud de Badalona està pràcticament ocupada només per magatzems xinesos, de fet n'hi ha tants que els diumenges a un col·legi públic proper es fa un centre de cultura xinesa per a nens. Són tots els xinesos bons i tots els àrabs i romanesos dolents? Preguntem-li a l'alcalde...

Futura batllia de la ciutat? A Badalona una de les errades de tots els ajuntaments és manar des del centre pel centre. I encara que no ho facin, això sembla. Una de les coses que fa l'Albiol es passejar-se pels barris a 'escoltar' als veïns (després fot el que li rota, com tots), però només això fa que hi hagi que els vegin amb bons ulls. Sí, així de simples són un bon grapat dels meus conciutadans. Exemples? Quinze dies abans de les eleccions tots els parcs infantils de la meva zona estaven en obres, poca cosa fan però molt cridaneres les obres són. Així de descarat. I si ho fan és perquè creuen que amb certa gent aquestes maniobres els hi funcionen. Trist? Sí, molt.

I a un lloc on el PSC d'en Serra està cremat, la CiU d'en Falcó es va suïcidar gestionant casos com Sant Roc i deixant manar a l'Albiol, ICV està però ni està ni se l'espera, ERC és residual (com la CUP), Podemos estan barallats (per anar amb la CUP, gran errada de tots dos) i C's espera amb candeletes als 'albiolistes' avergonyits, la veritat que grans esperances de treure'm l'Albiol de sobre no en tinc. Lamentablement.

Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Quina creu t'ha tocat al tenir aquests companys de ciutat! No es fàcil trobar una ciutat catalana on governi el PP!

Sergi ha dit...

Em parlen bé de l'Oriol Lladó, però em sembla que no té massa res a pelar. El discurs d'Albiol és molt atractiu per molts. I la majoria d'aquests no s'adonen que ells són immigrants. Però no se'n consideren. No sé què fa pensar als fills de la immigració andalusa i extremenya que ells són millors que els que hi ha ara. De fet, jo sóc nét d'una extremenya, així que entenc que si es normalitza la situació, els fills i néts de musulmans i romanesos seran tan catalans i se'n sentiran tant com qualsevol de nosaltres. Però és clar, carregant-se la immersió lingüística i fomentant la cultura excloient i de l'odi, no sé jo...

Publica un comentari a l'entrada