dimecres, 8 de juny del 2011

Benvolgut Duran


(Encetem un micaco badaloní...)

Benvolgut Duran, vos no em coneixeu ni heu sentit parlar de mi en tota la vostra vida, així que permetreu que comenci presentant-me: El meu nom el van decidir mon pare i ma mare seguint la tradició familiar però em podeu dir Carquinyol, sobrenom que porto anys ençà i al que li tinc molta estima. Em pot ubicar sense cap tipus de problema en aquella classe de ‘funcionaris’ i ‘pobres’ que no volia que anés a parar al Congreso de los Diputados, ja que sóc home de pocs bens i molts tresors, d’aquells tresors que no cotitzen a la Borsa: una noia maca que m’alegra la vida amb els seus somriures, un trosset petitó d’internet on explicar les meves ocurrències i penjar alguna que una altra foto, un gos de plàstic simpàtic que vigilava la porta de casa heretat dels meus pares i un xiquet de cinc mesos que mostra més civisme i més coneixement que la majoria dels meus conciutadans.

Per explicar-li la raó d’aquest text li haig de dir que habito en aquell conglomerat de barris que mai s’han acabat de fusionar el necessari per a formar una ciutat que hom anomena Badalona. Ja, un horror.... no es pensi, jo també preferiria viure a un altre indret més tranquil i solitari, però no m’ho poc permetre,... coses de ser de la classe ‘pobres i/o funcionaris’. En fi, que m’aparto del tema... sens dubte sap els resultats de les darreres eleccions locals al meu municipi on la major part dels meus conciutadans van decidir concedir el seu vot al Partido Popular. Com si no tinguessin ja prou calamitats al municipi amb el Jorge Javier Vázquez i la Pilar Rahola, ara a sobre ens tocarà aguantar a un crescut García Albiol de batlle.

No us penseu que el motiu d’aquestes línies és retreure al vostre partit que no faci tot el possible per evitar que el PP governi a Badalona, això s’ho deixo per aquell grapat de votants seus que tinguin consciència, jo de fet tenia molt clar que no hi farien res en contra. De fet, un dels motius pels quals no els hi voto és perquè són una colla de botiflers acomplexats. Bé, per això i perquè per molt que ho vulguin dissimular són tan de dretes com els altres, cosa que es nota de seguida quan sota de la màscara que porten les primeres paraules a eixir són paraules ‘retallar’ i ‘privatitzar’.

El que em molesta de debò, i suposo que també molestarà a uns quants del meus conciutadans (almenys a aquells als que encara els hi quedi com a mi una neurona o dos en funcionament, cosa difícil en aquesta ciutat) és que vos aneu fent comentaris públics que denoten que Badalona i els badalonins els importem tres raves a CiU i que només som monedes de canvi amb el PP. Això, que a mi em molesta molt, als seus votants els hauria d’enfurismar. I és que després d’aquestes declaracions el que queda clar és que la vida política del sr. Falcó a Badalona està morta, puix si no és capaç de defensar les prioritats de la ciutat davant el seu propi partit (ell mateix va titllar a Albiol d’irresponsable i no és aconsellable deixar en mans d'un irresponsable el govern de la teva ciutat) com podem esperar els badalonins que ens defensi davant d’altres impediments ? De fet, si tinguessin la més mínima vergonya, tota la secció local de CiU hauria de plegar pel mateix motiu.

Veureu Duran,  ja posats us confesso que una altra cosa que em molesta és que em preguin per babau. Potser als votants del sr. Albiol els hi agrada que els menteixen, els enganyin i són feliços i contents i s’empassen tot el que diuen els d’Intereconomia, però a mi no m’agrada que em vulguin enredar. Ja no em va agradar que vos, com a representant de la Generalitat de Dalt a Madrid, us posicioneu en contra de les consultes sobiranistes amb l’excusa de que apostàveu per «la confederació, que no un Estat federal», amb un model que reconegui «el fet nacional, la sobirania i el dret a l'autodeterminació» de Catalunya. Si una confederació, com segur sabeu, és una associació d’estats sobirans,... em podeu explicar perquè s’ha de garantir el ‘dret a l’autodeterminació’ quan, de facto, tots els membres són estats sobirans? I el que és millor... com voleu construir una confederació si, de bon començament, no sou estat sobirà ? Doncs de la mateixa manera no m’agrada que ara em vingueu amb la cançoneta de ‘la llista més votada’ puix no tenim un sistema d’elecció directa, no votem a un candidat a batlle o president, votem a uns partits que obtenen una sèrie de representants, i amb aquests representants i amb els pactes que puguin fer amb altres partits el que han de mirar és de configurar una majoria suficient per a governar, siguin o no siguin la llista més votada. Aquest és el sistema, vos el coneixeu bé i el vostre partit també, així que no ens sortiu defenent unes ‘ètiques polítiques’ que tothom obvia quan no els hi interessa.

I ja per acabar només us voldria dir que sé perfectament que el que busqueu es tenir (de la manera més soterrada possible) els favors del partit que, segons apunten tots els indicis, governarà l’estat a partir de l’any vinent. és la vella dita castellana de “a quien buen árbol se arrima...” però el que vos no sembleu saber (i mireu que ja porteu temps per Madrid ) és que quan aquesta gent obtingui la majoria absoluta (com sembla ser que passarà) faran allò que se’ls hi roti... i una de les coses que se’ls hi rota és desmuntar tot el possible aquesta autonomia tutelada i de fireta que ‘gaudim’ des de fa uns anyets, començant per l’escola i acabant per la llengua.

Vos, juntament amb altres del vostre partit i d’altres, us penseu que això ho podreu aturar o, com a mínim, reduir fent una sèrie de concessions, però no estarà pas així. Hauríeu de tenir present que ‘Roma no paga a traidores’ i que des de certs sectors de la Meseta fa anys que s’estan acumulant perilloses energies en contra dels catalans en general i dels principantins en particular.

Recordeu només una cosa.... Esquerra va obtenir els millors resultats just quan el PP tenia la majoria absoluta i els va perdre quan va pactar amb el sector espanyolista del PSOEc i aquests, tan espanyolistes en el fons com els del PP, no ho demostren ni una quarta part que els populars. S’ha parat a pensar com es sentiran tots aquells sobiranistes despistats que van als mítings de CiU amb estelades i senyeres ? Doncs desitjo que els seus votants de Badalona s'ho facin veure...

Que tingui un bon dia



Me'n vaig al badiu...

Visca la terra !!

4 comentaris:

tobuushi ha dit...

Molt ben dit.
Et volia parlar una mica d'en Ferran Falcó. Cap al 1987, Ferran Falcó militava a les JERC, al local que hi havia d'ERC al carrer la Creu de Badalona. Jo el vaig conèixer allí. Era un llepa, ambiciós que no duptva a respatllar-te per que estiguessis del seu costat i aconseguir la teva fidelitat. Amb 17 anys va aconseguir l'emancipació legal per poder-se presentar a les llistes d'ERC , va ser el candidat més jove les eleccions, aconseguint d'aquesta manera una notorietat que no hagués aconseguit de cap altra.
Pocs mesos després de les eleccions va quedar clar que si continuava a ERC no s'hi podria guanyar la vida com a polític, i es va passar a les JNC, partit de govern i de poder. Des d'alli podria grimpar i aconseguir, amb paciència el seu objectiu, viure de la poltrona. Ai las! Però hi havia d'altres abans que ell, com Marcel Riera, el meu professor de Català a l'escola Betúlia, que em cridava a cop de guixos llençats amb traça. I que ens llegia Pla, pobret Pla, tant menys tingut!

Ferran volia esperar el seu moment, però CiU va entrar en crisi, i a Badalona, francament no hi tenien res a fer, almenys a la Badalona real, no la que els badalonins creiem que és Badalona ( al centre guanyarien sembre ) , alhora de la veritat Falcó s'ha cagat les calces i a cedit el govern de la ciutat dels micacos i els badius a un fill de puta feixista i malparit. Espero com tu que la carrera d'aquest caragirada d'en Falcó estigui acabada, ja que gràcies a ell, anys després que Màrius Diaz fos el nostre primer alcalde democràtic i el millor, els franquistes han retornat al govern.
Però em temo que Ferran Falcó s'ho cobrarà, i que aquest ha esta només una latra maniobra per grimpar dins el partit. Qui sap potser deixarà de ser regidor d'una ciutat d'extra radi per treballar d'assessor d'algun conseller.

Jordi ha dit...

Jo no fa tant que visc a Badalona però el que veig és que sent la tercera ciutat en població, el seu pes polític és molt baix en comparació a altres ciutats de l'AMB.

Si BDN pinta tant poc, és normal que serveixi de moneda de canvi. A ningú, i menys al Duran i els seu l'importa res.

Estem bé, ERC i CiU acaben igual, recolzant partits espanyolistes. Que hi ha algú... que s'estimi la terra?

AhSe ha dit...

No conec al tal Duran. Quina sort! :-)

Carquinyol ha dit...

Isaac: Moltes gràcies per l'apunt sobre en Falcó, ho desconeixia completament però explica moltes coses...

Jordi: Doncs benvingut a la ciutat, no et faltarà entreteniment ;) Necessitem un Bildu català !

AhSe: Molta sort !

Publica un comentari a l'entrada