dilluns, 2 de maig de 2011

Retallades, malbarataments i queixes


(Encetem un micaco malfinançat...)Escola en Català

Vivim en època de retallades, de retallades de tots tipus tan econòmiques com socials. Tots podem veure i patir com amb l'excusa de la crisi l'estat del benestar de l'amplia majoria de ciutadans ha minvat de forma considerable i el que és pitjor, sembla que continuarà minvant. Com sempre, no hi ha calers per a segons que i els missatges que ens arriben des del Govern i dels del Gobierno ens indica que ens de prémer, encara més, el cinturó i em d'evitar qualsevol tipus de malbaratament. Voldria recordar breument tota la polèmica que hi ha al voltant dels fons de competititvitat i com el Gobierno Español es nega a abonar-los remarcant al mateix temps que "es pot fer més amb menys".

Enmig de tota aquesta polèmica, l'altre dia vaig llegir la següent notícia que tenia com a protagonista el Mourinho Català...

Font: Ara

... i és que si una cosa em molesta especialment d'aquest personatge és la seva tendència al populisme de més baixa estrofa, recurs odiós aquest ja que et fa perdre la raó que podries tenir. En aquest cas cal a dir que té raó, però s'ha equivocat en la forma de denunciar-ho,... i mireu que és fàcil realitzar un discurs on s'expliqui, de forma ben clara, que el primer que ha de començar a prendre mesures per a no malbaratar els recursos és el Gobierno Español. En fi, com no ho ha fet el totpoderós i megavalorat sr. Duran ho provarà de fer el pela-gats i desconegut Carquinyol.

Realment Extremadura necessita de forma urgent una millora dels seus mitjans de transports públics si vol ser competitiva. Si mai heu viatjat amb transport públic a aquella regió espanyola (i si no heu anat ja us ho explico jo) haureu vist que el transport ferroviari és gairebé inexistent, els vols són caríssims i pràcticament tot el transport públic recau en transport terrestre per autocar. Així que partint d'aquesta premissa, jo trobaria justificat que es volgués millorar les infraestructures ferroviàries extremenyes.

Sabut això, i sabut també que un futur AVE a aquella zona tindria com a punt de partida Madrid (com no...) trobo que seria interessant veure a què substituiria aquest tren ràpid d'elevada velocitat i astronòmic preu. Si aneu a la pàgina web de Renfe i consulteu els trens que sortint de Madrid van a les capitals extremenyes (Cáceres, Badajoz i Mérida) veureu el següent...

Font: Ara

... de Madrid a Cáceres hi ha cinc trens diaris i de Madrid a Badajoz tres (dos dels quals passen abans per Cáceres). Cal destacar que la totalitat dels trens (excepte un) són trens regionals, o sigui, per a que us feu una idea, la mena de trens que connecten Barcelona amb Girona o Tarragona i d'una categoria inferior al famós Catalunya Express, ja que aquest és de la categoria Regional Express. Vull remarcar que actualment no hi ha cap tren de tipus Talgo o Alvia que faci la ruta Madrid - Extremadura.

I ara ve la pregunta.... de debò cal fer la elevada inversió que necessita una línia de ferrocarril d'alta velocitat per a substituir un servei que ara mateix realitzen cinc trens regionals i un tren hotel ?

Perquè a mi em sembla molt bé que es vulguin millorar les connexions ferroviàries extremenyes, però veient el panorama amb una línia convencional i uns quants Talgos / Alvias els extremenys guanyarien moltíssim en termes de mobilitat ferroviària i el Gobierno Estatal s'estalviaria un bon grapat de calerons, tant en la construcció com en el manteniment.

I el pitjor de tot és saber que aquesta pràctica de substituir línies de trens convencionals per linies d'alta velocitat ha estat la política per defecte del Gobierno i el que s'ha aconseguit és tenir una sèrie de línies d'alta velocitat sense cap tipus de rendibilitat amb un cost de manteniment elevadíssim i gastar-se una animalada de millions en construïr-les dificilment justificables des d'un punt de vista ecònomic (des d'un punt de vista polític ja és una cosa ben diferent, però avui només parlem de calerons !!) És com si, per exemple, s'hagués establert per norma que tots els cotxes oficials han de ser Ferraris !!

Sabent tot això, que ara vingui el Gobierno Español i ens digui que els que malbaratem som tots els altres és gairebé per a posar-se a riure. I que el sr. Duran, el nostre representant a la Capital del Reino (del costat) no sigui capaç d'argumentar-ho minimament és per a posar-se a plorar.



Nota Financiativa: Amb tota la discussió que hi ha pels Fons de Competitivitat, les retallades que reclamen des de Madrid i els plans d'estalvi, encara no entenc com hom no proposa en mig d'aquest debat que el que també s'hauria de retallar és el que aporta el Principat de Catalunya a l'Estat i no retorna pas.


Me'n vaig al badiu...

Visca la terra !!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada