dimecres, 29 de març de 2017

En AVE cap a la via única

(Encetem un micaco ferroviari…)

Torno a parlar de les infraestructures ferroviàries i el Corredor Mediterrani, i és que començo creure que no n'hi ha cap exemple millor de com Espanya castiga al Principat i al País Valencià amb les infraestructures que aquesta obra. Aquesta setmana hem pogut llegir coses com aquestes…

Recull de notícies

El comentari del Ministro de Fomento parla tot solet, vincular el Corredor Mediterrani a Madrid només deixa ben clar que a Espanya *TOT* ha de passar per Madrid si vol existir. També és una mostra més del típic centralisme espanyol, com quan van inaugurar l'AVE d'Alacant i la publicitat de Renfe era 'la playa más cerca', a la que la gent d'Alacant responia 'nosaltres la seguim tenint a la mateixa distància!'. L'Estat Espanyol és com és i pensa com pensa, i no canviarà pas, ni ganes en té. Que per anar de Madrid a Castelló de la Plana (422 Km per carretera) es trigui el mateix que per anar de Barcelona a Castelló de la Plana (280 km per carretera) diu molt de per qui mira l'Estat.

Per la seva banda, el que ha dit en Rajoy, tot i que no ho sembla, és prou sucós. Comenta que el tram del Corredor Mediterrani estarà acabat per 2020 i que el tram Tarragona-Vandellòs  estaria en proves al començament del 2018.

Anem a pams. Fa més de tres anys ja vaig parlar d'unes suposades obres per allargar l'AVE que arribava a l'estació de Camp de Tarragona cap al sud, justament fins a Vandellòs. Aquestes obres, tres anys després (i amb molts kilòmetres d'AVE construïts per Espanya) segueixen així, en obres. És cert que han avançat, ja que si tafanegeu una mica per Google Maps podeu veure que bona part del recorregut ja té una doble via instal·lada tot i que també hi ha (poques) zones que encara tenen que acabar de fer-se.

Però el més curiós de tot és quan arribes a Vandellòs, just a on està la Central Nuclear. Allà podem veure en gris claret a l'esquerra el nou tram de vies i en fosc i més a la dreta la via existent fins ara, via, per cert, única.

Font: Google Maps

I què passa més endavant? Doncs passa que el tram de doble via (presumptament AVE) s'uneix a la zona de via actual i agafa el camí cap a València… amb via única ! O sigui, passem d'un tram nou de doble via (presumptament AVE) a un de via única d'amplada ibèrica.

Dimoni de Badalona 2016

Aquest és el famós tram Tarragona-Vandellòs del que parla en Rajoy. En resum la idea és que al 2018 es farà una prova d'un AVE que anirà a petar a una zona de via única d'amplada ibèrica on no s'està fent cap tipus d'obra més.

I aquí anem a la segona part de la qüestió: si en tres anys no han acabat de fer el traçat Tarragona-Vandellòs i això que ja estava començat… el 2020 tindran tot el Corredor Mediterrani de la zona del Principat acabat? Fins a Castelló de la Plana? Jo no m'ho crec, la veritat.

Excepte, clar, que per en Rajoy el Corredor Mediterrani sigui el que passa per Madrid… 

Me'n vaig al badiu...
Visca la terra !!

2 comentaris:

pons007 ha dit...

Quan es parla de Espanya vol dir Madrid, i la resta... bé, la resta es la platja on els madrilenys van a estiuejar, no?

XeXu ha dit...

Tenen els collons ben grossos i macisos. No tenen cap vergonya en mentir i enganyar, quan es pot comprovar que menteixen, o que ens prenen el pèl, de manera força senzilla. Ep, però tot i això, tornen a guanyar. Ens agrada que ens enganyin!

Publica un comentari a l'entrada